Пътната "безопасност“ в България се превърна в хронична опасност за всеки един български гражданин. Десет години предлагаме решения, десет години сме неприемливи за всички правителства. Лицемерно загрижени за жертвите от ПТП министри, експерти и НПО-та отказват да се разделят от хранителната верига, която си осигуряват от пътнотранспортния травматизъм. Медиите се заклеха, че след трагедията с техния колега Милен Цветков, нещата няма да са същите. И така до следващата трагедия.Това се казва в становище на Института за пътна безопасност.

На 20 април 2020 година МВР обяви война срещу нарушителите на пътя. Започнаха акции, отчетоха хиляди актове и фишове и накрая на годината загинаха 466 души. Очаквахме промяна и през 2021 година. След трагедията на АМ "Струма“ отново се започнаха проверки, акции и накрая на годината загиналите станаха 557 души. На 05.07 2022 г. трагедията с двете загинали момичета извади поредното българско правителство на фронтовата линия и отново акции, проверки и закани. За десет дни от акцията на МВР загинаха още 10 човека, а 220 са тежко ранени. Дефицитът на морал и липсата на правова държава от страна на политиците участващи в управлението, превръщат безопасността на движението по пътищата в досадно служебно задължение.

Озверели телевизионни експерти бранят територията си и треперят да не би държавата да промени подхода си и да създаде неизбежност при наказанието на нарушителите на пътя, да създаде правила за изграждане на безопасна инфраструктура, да промени модела на споделената (без)отговорност и ясно да разпише правата и задълженията на дванадесет институции отговорни за жертвите по пътищата на България.

Всички сме в очакване на чудото някой да застане отпред и да поеме отговорност за състоянието на безопасността по нашите пътища.