Градската художествена галерия “Борис Георгиев" - Варна, представя от 7 до 27 август един концептуално мислещ артист - Мишел Фунг от Хонконг.

“Welcome to Polluta!" отваря вратите към невъзможен свят, който самата авторка определя като утопия, екотопия, дистопия, а връзката с латинската дума за замърсяване (pollutio), е съвсем директна.

Изложбата е част от съпътстващата програма на международния фестивал за късометражно кино “Карантината".

Мишел Куен Сует Фунг (www.michelleksfung.com) е визуален артист и преподавател по изкуства. Нейният най-амбициозен проект е изграден около историята за измислен дистопичен свят в 2084 година. Със смело въображение и фин хумор, Фунг преплита наблюденията си от началото на 21-ви век с абсурдни фантастични пейзажи, населени с ядящи пластмаса хора, летящи слонове и летящи острови, с чести препратки към Оруел и Суифт. Творбите ѝ разказват за въображаема геополитическа карта в странно бъдеще, повлияно от промени в Антропоцена. Фунг използва различни похвати, за да разкаже своята история - текст, книга, рисунка, инсталация, пърформанс, късометражно кино - всички внимателно подбрани заради своята историческа значимост и експериментален характер.

Сред изявите на Мишел Фунг се открояват “Полута, летяща артистична колония в небето (2018)" в Pro Arts Gallery в Оукланд, Калифорния, получилата няколко награди книга "Tin Hong Gaau Jyu“ и проектът "Пластмаса, пластмаса навсякъде!“, получил награда Грото от Хонконгския баптистки университет и награда за превъзходство от Четвъртите велики китайски награди за илюстрация.

Ето как художничката въвежда в историята на своя замисъл: “Един следобеден сън през 2015 г. се превърна в проект за цял живот за създаване на фантастичен футуристичен свят от пигменти, думи и изображения. 2084 се върти около изграждането на грандиозен екотопичен/дистопичен свят през съответната година. Има общо пет въображаеми държави (G5, Великите пет индустриални нации):

Contradictoria, Northlandia, Dreamland, Aristocratic Union и Republic of Strata. Тези пет микроразказа в крайна сметка ще изплетат един грандиозен разказ за 2084 г., изобразявайки моя въображаем футуристичен геополитически свят по начин, който разкрива нюансите в нашето разбиране за Антропоцена.

Този разказ преминава плавно между различни произведения, автономни, но често загатващи едно за друго. Вземайки традиционната рисунка и живопис като отправна точка, аз избирам всяка медия въз основа на концептуални и исторически основания и се оказвам в постоянна нужда да овладявам нови медии. Миналите приключения включват рисуване, живопис, дърворезби, анимация, пърформанс, инсталация и илюстрована книга. Произведенията ми са силно повлияни от антиутопичната литература и аз често се оказвам тет-а-тет със Суифт, Оруел и Уайлд.

Други разнообразни влияния включват илюстрация, китайска литература и рисуване на гонгби, японски укийо-е дървени щампи, манга/аниме, приказки, китайска съвременна история, изследвания на околната среда и инуитска митология. Polluta е забавна, фантастична и зашеметяващо реална история. Сгушена във футуристичната страна Contradictoria, Polluta изглежда идеалното място за артисти. Те могат да живеят, работят, да показват безплатно своето творчество, при това завинаги. Изглежда твърде хубаво, за да е истина? През 2084 г. проблемът със замърсяването е решен с плана Polluta. Съгласно този план, замърсяването на въздуха се кондензира в строителни тухли, които се използват за изграждане на аркологии - плаващи зелени живи работни колонии за художници."