СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Сезгин Мехмед: Г-н Доган, младите хора ще продължим Вашата книга

Сезгин Мехмед: Г-н Доган, младите хора ще продължим Вашата книга

София. Г-н Доган, младите хора ще продължим Вашата книга. Това каза Сезгин Мехмед, председател на МДПС, в разговор с Илиана Беновска в седмичното обзорно политическо предаване “Беновска пита” по “Канал 3” и “Радио К2”, съобщиха от екипа на предаването.„Спасението от COVID-19 в младежите ли е? Заповядай и добре дошъл!“, посрещна своя гост водещата Илиана Беновска. Той ѝ ...

30 Ноември 2020 | 08:38 | Агенция "Фокус"

Калин Вельов: Борисов е борбен и в добра кондиция

Калин Вельов: Борисов е борбен и в добра кондиция

София. Борисов е борбен и в добра кондиция. Това каза Калин Вельов, народен представител от ГЕРБ, музикант, в разговор с Илиана Беновска в седмичното обзорно политическо предаване „Беновска пита” по „Канал 3” и „Радио К2”, съобщиха от екипа на предаването. Вельов заяви позиции по следните теми: Подаръците. „Особено ми е драго да се видим на живо с Калин Вельов, а и да послушаме малко музика! Посрещам го със здрава, българска, червена ябълка. Хайде тук да се ръкуваме на мината, страх ли те е? Няма да избухне!“, посрещна своя гост водещата Илиана Беновска. Той ѝ подари книгата „По пътя на маите“ от Георги Лозев с думите: „Много държах на тази книга, защото това е един специален, див българин, който е бил във Френския легион, който отива в Латинска Америка и в момента живее там, с пожелание един ден да направиш и с него предаване, защото е много интересен човек!“. Музиканът подари на водещата и дискът „Tumbaito“. Беновска подари на Вельов книгата с интервюто ѝ с Ахмед Доган с думите: „Това е едно послание към бъдещето, което за съжаление сме го правили преди 20 и кусур години и още не се е осъществило!“. Водещата подари на госта си и здрава, българска, червена ябълка, както и клубната тениска с пожеланието някой ден да посетят заедно връх „Мусала“. Вельов благодари и отговори, че това наистина е негов любим връх и са го посещавали с Димитър Главчев. Водещата разказа: „Знаеш ли какво ми разказа Главчев? Питам го какво да попитам Калин Вельов? Той ми казва да те питам кога ти е било най-студено и неочаквано на върха? Разкажи за какво говори!“. Музикантът разказа, че преди две години заедно с Главчев са направили едно зимно изказване до Мусала, вятърът е бил доста силен и се е усилил в последната част от изкачването, която е най-тежката. Той продължи: „Много силен вятър, имаше моменти, когато лягахме долу, за да не ни издуха. Това беше към края преди да стигнем до стоманените въжета. Вечерта, когато вече бяхме в безопасност горе в станцията, излезе толкова силен вятър, че инструментите спряха да отчитат, което означава, че е бил над 150 километра в час. Много силно и студено, но нищо не може да се сравнява с Хималаите и нашите сериозни съграждани, които ходят там!“. „Ти ходил ли си в Хималаите и искаш ли?“, попита Беновска. Събеседникът ѝ отговори, че не е бил и обясни: „Мисля, че не бих издържал на студа, обикновено крайниците ми са тези, които първи измръзват. Това не ми пречи често да карам колело през зимата, но Хималаите са нещо много сериозно за много сериозни хора!“. Последните му музикални проекти. „Хайде да поговорим за „Музикалните Хималаи“, макар че се изкушавам, твоите „Хималаи“ като че ли станаха напоследък латино?“, попита водещата Илиана Беновска. Калин Вельов разказа, че е завършил латино музика в консерваторията в Ротердам. Той продължи: „Изкарал съм целия 5 годишен цикъл, това съм специализирал и съм горд, защото мисля, че съм единственият българин, който има специалност „латино барабани и перкусии“, тази музика за мен е страст!“. „Ти щеше да донесеш тук, говорихме, испански кахон?“, попита водещата Илиана Беновска. Калин Вельов отговори, че е забравил и предложи да го оставят за следващо гостуване. „Аз също забравих! Тогава дай коя песен първо да чуем, приготвили сме 3 парчета?“, попита Беновска. Гостът ѝ отговори: „Можем да започнем с едно по-натоварено за моите усещания и моята музика парче, което се казва „Обречен“, което беше музика към първия изцяло игрален филм, в който се снимах с актьорска роля – „Омбре“! Това беше страхотен опит за мен, актьорската игра във филм, много вълнуващо!“. „Беше много респектабилен, да ти кажа честно!“, каза Беновска. Вельов отговори, че наистина е било много вълнуващо, а парчето е доста различно от всичко, което е правил, по-интровертно. Самият той е автор на текста и музиката. Водещата пусна в ефира песента „Обречен“. Водещата помоли своя гост да разкаже повече за втората песен, която ще прозвучи в ефир. Той обясни, че това е песента „Безгрижни“, която изпълнява заедно с Йоанна Драгнева. То е част от българския филм „Връзкология“ и е весело и безгрижно парче. Водещата пусна латино музика и подкани госта си да потанцува. Той отговори, че танците са слабото му място, въпреки че знае стъпките. Той обясни, че парчето се казва „Страст или отрова“, то е на проекта Amazonia с който много се гордее. В момента записват две нови песни. Amazonia е един интернационален проект, уникален за Балканите, той включва артисти от Бразилия, Хаити, Ангола и Нигерия. „Тук нищо не мога да покажа, защото това е регетонско парче, което се танцува по сексапилен, сексуален начин, но момичетата от Amazonia определено са много горещи, когато го танцуват. Парчето е успешно, този клип го заснехме на една много красива част от Българското Черноморие, при устието на Камчия. Дълго време послъгвах, че е някъде из Гърция и Турция, на екзотични острови, защото така изглежда. Факт е обаче, че на Българското Черноморие вече почти не са останали тези екзотични, безлюдни плажове, те стават все по-малко, а както знаеш аз съм къмпингар и съм борец за повече свободно пространство по Черноморието!“, обясни Калин Вельов. Водещата призова госта си при следващото си гостуване да донесе и перкусиите си. Той обеща, че ще го направи. „И да доведеш някоя „амазонка“ щях да кажа!“, продължи водещата. Вельов отговори: „Да, и можем да си говорим на по-горещи политически теми, а не да бягам от тях!“ Политиката. „Калин, какво търсиш в политиката, как стана това?“, попита водещата Илиана Беновска. Калин Вельов отговори: „Това са мои усещания и търсения, които обаче не са спонтанни. Още когато се прибрах в България през 2006 г., всъщност Васил Гюров е един от виновниците, защото той е добър мой приятел, страхотен музикант и истински човек, Васил Гюров всъщност тогава ме въвлече и вдъхнови да се борим за правата на музикантите, да направим организация, която да представлява по-силно музикантите. По-късно стартирахме Българска музикална асоциация. Идеята е тя да представлява музикантите в България, започнахме през 2012 г., Ясен Козев, Емил Димитров-младши, Васо Гюров, Антони Дончев, Петър Гюзелев, Бог да го прости, Кирил Маричков, Румен Бояджиев. Много музиканти и аз се надявам тази организация с времето да набере сила и всъщност артистите, музикантите да разберат, че е много важно да имат представителни организации, които да защитават интересите ни, на чисто политическо ниво е много важно да има представител на цялата гилдия, защото гилдията е достатъчно шумна, но тя е от много индивидуалности. Ние растем в професията си в самостоятелна работа със себе си, свирим по цял ден, свирим в групи, в оркестри, но повечето време прекарване сами в студиото, репетираме. Ние сме страхотни индивидуалисти и в този ред на мисли е много важно да има нещо, което да ни събира, което да представлява цялата общност!“. „Как се чувства този интровертен индивидуалист в залата на Народното събрание толкова часове там, в коридорите? Разбираш ли за какво става дума, в смисъл не че нямаш интелект за това, но имаш ли търпението да се посветиш по-скоро?“, попита водещата Илиана Беновска. Калин Вельов отговори, че се чувства много добре в Народното събрание и добави, че е зодия Близнаци и много бързо подскача от тема на тема. „О, ти си като министър-председателя, да не би да даваш заявка, че ще ставаш министър?“, пошегува се водещата. Събеседникът ѝ отговори, че самият той има различни интереси и много трудно се заседява дълго време на едно място. „Джипка имаш ли си?“, попита водещата. Музикантът отговори, че за планината има горскти джип. Той продължи: „Интересно ми е, уча се, слушам, внимавам и навлизам в материя, която ме интересува от много време насам. Смятам, че има много какво да се направи и съм го казвал на много колеги от много години, че е много важно да имаме хора на изкуството сред политиците и е много важно ние самите артисти, общо казано, да подкрепяме хората, които са сред политиците, защото може да се окаже, че тези хора ни представляват интересите!“. „Важно е да има политици сред хората на изкуството, аз ще ти го кажа като режисьор по първообразование, занимавам се с политическа журналистика обаче от много време!“, отбеляза водещата Илиана Беновска. Калин Вельов отговори, че според него политици сред хората на изкуството няма как да има, защото те израстват с изкуство и е по-възможно хора на изкуството да отидат сред политиците, а политиците могат да бъдат доведени сред хората на изкуството от други хора на изкуството. „Просто ние сме много различни, ние сме много различни по всякакъв начин и за мен е много важно политиците да разбират същността на културата на хората на изкуството, по всяка вероятност си мисля, че трябва да има повече представители, образно казано преводачи. Но за мое щастие сред политиците има хора с отношение към културата и сред министрите, което е най-важно, особено в момента имаме няколко министри, които имат отношение към културата, аз разговарям вече няколко пъти с тях и смятам, че в бъдеще може да се свърши работа!“. „Как виждаш политическата обстановка, не като гербаджия? Ти гербаджия ли си?“, попита своя гост водещата Илиана Беновска. Калин Вельов отговори: „Аз не съм член на партията. Аз съм симпатизант, който следи от дълго време развитието на ГЕРБ. Бил съм критичен и продължавам да съм критичен за много неща, разбира се подкрепям и всичко положително, което се случва!“. „В каква кондиция е ГЕРБ преди следващите парламентарни избори, я март, я май? В каква кондиция е Борисов, познаваш ли Борисов всъщност?“, попита водещата Илиана Беновска. Гостът ѝ отговори, че се познават с Бойко Борисов, виждали са се няколко пъти. „Пели ли сте заедно?“, попита водещата Беновска. Вельов отговори, че не са. Той продължи: „Аз смятам, че Борисов е много борбен, смятам, че е в добра кондиция! Времената обаче определено са трудни, трябва не просто мобилизация, трябва максимално бързо и максимално добре да се отреагира на всичко, което се случва, защото обществото е много изострено, всичко, което едновременно се случва - икономическа, политическа, здравна криза, пандемия вече една година, натрупаха се!“. „Финално изречение за политиката, какво предстои?“, попита водещата Илиана Беновска. Калин Вельов отговори, че предстоят през следващата година много интересни избори за парламент и за президент с късо разстояние между тях. Той продължи: „Всъщност предизборната кампания отдавна стартира. За мое щастие аз преди да стартира кампанията започнах една обиколка на България през септември и октомври, която беше прекъсната, но успях да посетя половината градове!“. „Политическа или музикална?“, попита Беновска. Гостът ѝ отговори: „По-скоро политическа, но тези обиколки и срещи бяха свързани изцяло със сектор „Култура“ и хората от гилдията на културата, с музеи, библиотеки, галерии и театри. Това, което искам да кажа е свързано с инициатива, която вие бихте могли да подкрепите с радиото и телевизията, на последната среща в Димитровград се оказа, че градът има доста сериозен, организиран и добре поддържан културен живот, който е изцяло субсидиран от общината. Смятам, че си заслужава да направите една поредица от интервюта с кмета и с основните фигури, с които да разкриете как изцяло с общински бюджет тези хора правят това за културата!“. „Аз ще те привлека към една друга културна инициатива за културния живот на София, но няма да се издам сега!“, отвърна Беновска, с което завърши разговора си с Калин Вельов в седмичното обзорно политическо предаване „Беновска пита“ по „Канал 3“ и „Радио К2“ на 29-ти ноември 2020 година.

29 Ноември 2020 | 20:22 | Агенция "Фокус"

Александър Сиди, ВМРО: Изпълнихме обещанията си към семействата, пенсионерите и задлъжнелите физически лица

Александър Сиди, ВМРО: Изпълнихме обещанията си към семействата, пенсионерите и задлъжнелите физически лица

София. Изпълнихме обещанията си към семействата, пенсионерите и задлъжнелите физически лица. Това каза Александър Сиди, народен представител, ВМРО, в разговор с Илиана Беновска в седмичното обзорно политическо предаване „Беновска пита” по „Канал 3” и „Радио К2”, съобщиха от екипа на предаването. Сиди заяви позиции по следната тема: Постигнатото от ВМРО; Северна Македония „Няма да минавам по всичките теми на ВМРО, ще Ви поканя, защото ще се натрупат и още - какво до Нова година ще ни изненадате, с още каква новина? Сега ни изненадахте с детските, за длъжниците” попита Беновска. Сиди смята, че в края на този мандат са успели да изпълнят някои от най-важните неща, които са обещали - 300 лева минимална пенсия, за детските семейно подоходно облагане, 450 лв. за всяко българско семейство, но през подоходно облагане е за тези, които си плащат данъците, както и направеното за 10-годишната давност за дълговете на физически лица. Сиди каза, че 10-годишната давност е била лична битка на Искрен Веселинов, но всички са го подкрепили и са постигнали огромна победа за близо 600 000 души, които страдат. „Аз лично се надявам в най-скоро време да имаме повече развитие по темата за Македония. Виждаме, че там се случват много позитивни неща. Зоран Заев изказа тези, които са твърде смели дори и аз да ги изкажа, което е чудесно. Там противоборството трябва да спре и аз се надявам там да се случат онези хубави неща за България, а именно, вкарването в учебниците по история на всички това, което Зоран Заев разказа” каза Сиди. Текстът е част от разговора между Александър Сиди, инж. Кирил Ризов и Магдалена Милтенова в седмичното обзорно политическо предаване „Беновска пита” по „Канал 3” и „Радио К2” на 29-ти ноември 2020 година.

29 Ноември 2020 | 20:10 | Агенция "Фокус"

Превозвачите: Депутатите ще спят в Народното събрание, докато няма решение за нерегламентирания превоз

Превозвачите: Депутатите ще спят в Народното събрание, докато няма решение за нерегламентирания превоз

София. Депутатите ще спят в Народното събрание, докато няма решение за нерегламентирания превоз. Това заявиха представители на организации на превозвачите в разговор с Илиана Беновска в седмичното обзорно политическо предаване „Беновска пита” по „Канал 3” и „Радио К2”, съобщиха от екипа на предаването. Магдалена Милтенова, председател на КАП, инж. Кирил Ризов, председател на СНЦ „Съюз Такси” и Александър Сиди, народен представител, ВМРО, заявиха позиции по следните теми: Протестите на превозвачите; Нерегламентиран превоз и споделено пътуване - не са едно и също Беновска посрещна в студиото Магдалена Милтенова, инж. Кирил Ризов и Александър Сиди. Инж. Ризов гостува за пръв път на предаването и подари книгата “Ангелски езици”. Беновска му подари книгата си с интервюто ѝ с Ахмед Доган, здравата българска червена ябълка, както и тениската на предаването “Беновска пита”. Водещата съобщи, че се е опитала да покани политици от ГЕРБ, от БСП и от ДПС, но е ударила на камък. Тя благодари на Александър Сиди за това, че се е съгласил да проведат разговор по темата. Защо протестирате? Инж. Ризов, Вие бяхте много цветист в езика си. Ще сваляте ли правителството? Задръстихте площади, задръстихте улици” попита Беновска. Ризов обясни, че правят предупредителен протест във връзка със случващото се с наказателния кодекс и ветото на президента. “Предупредихме с протеста всички парламентарно представени партии да има предвид, че въпросът може да има решение в две направления - едното е - трябва да се даде ясна дефиниция на споделено пътуване, така както има ясна дефиниция за обществен превоз, за превоз на пътници и за икономическа изгода. Споделено пътуване е това, което става, примерно - с един автомобил, четири души отиват на работа, до вилата, до друго населено място, но си поделят разходите само за горивото и за амортизацията на автомобила” коментира инж. Ризов. Той обясни, че ако шофьорът поиска по 20-30 лева на човек и са изминали 60 км, то тук става въпрос за икономическа изгода и нерегламентиран превоз. Ризов подчерта, че дефиницията е нужда, за да не може депутати от ДПС и БСП да казват, че споделеното пътуване се припокрива с нерегламентираните превози. Председателят на СНЦ “Съюз Такси” обясни, че нерегламентиран е превоз, при който има нерегламентирано МПС и нерегламентирани водачи и превозвачи. „Тези трябва да бъдат озаптени по един единствен начин - със затвор за водачи и превозвачи и с конфискация на МПС, независимо от това какво съществува или не до момента в наказателния кодекс. С добавката на дефиницията за споделено пътуване нещата биха могли да бъдат в норма. На нас ни писна от “Юбер”, “Максим” и тем подобни и затова разчитаме на всички парламентарни представени сили” подчерта Ризов. За какво се борят превозвачите? „Г-жо Милтенова, затвор за извършителите, каза инж. Ризов и конфискация на предмета, с който се извършва деянието, ако мога да го кажа на юридически език. Хайде, да обясним, обаче, човешките опасности. Аз ще си позволя да ги кажа и като гражданин не че съм на Ваша страна - хора, които се возите на такива превозни средства, знаете ли дали водачът е правоспособен, дали е трезвен, дали не е дрогиран, дали се е наспал, в съответствие с разпоредбите на това кой как вози, знаете ли дали тази кола е застрахована, дали е технически изправна? Знаете ли, дали ще стигнете там накъдето сте тръгнали? Толкова ли Ви е евтин животът? Допълнете ме, г-жо Милтенова - за какво протестирате?” попита Беновска. Председателят на КАП обясни, че от години настояват незаконният транспорт на пътници да спре. “Борим се да опазим живота на хората, защото когато си превозвач, който е лицензиран, трябва да отговаряш на хиляди условия, в т.ч. и за безопасността на пътниците, пътни прегледи, медицински прегледи на водачите, квалифицирани водачи, които са с категория D и имат право да превозват пътници, които имат съответните компетенции, за да го правят, преминават психологически тестове. Те ежедневно преминават и преглед за наличие на алкохол в кръвта” каза Милтенова. Тя подчерта, че се борят и за това да защитят държавния бюджет. “Защо скромно премълчавате, че искате да защитите и Вашите права? Вие сте лицензирани автобусни превозвачи, Съюз Такси са лицензирани таксиметрови превозвачи. Хайде, да имаме достойнството и да не се срамуваме да защитим, че имате право” призова Беновска. Милтенова обясни, че подчертава именно за хората, че техният живот е застрашен, след това държавния бюджет, както и интересите на легалните превозвачи. “Ние сме на път да фалираме масово и да няма кой да извършва тази социална услуга, защото в момента нерегламентираният превоз на пътници се движи по редовните автобусни линии, защото те съществува. Там, където спира редовната автобусна линия, изчезват и незаконните превозвачи, защото вече няма кой да стои на спирката и няма кого те да качат и в един хубав момент населеното място остава без транспорт. Мисля, че Полски Тръмбеш беше последният пример отпреди няколко седмици, който остана абсолютно без транспорт и общината е принудена да закупи собствени превозни средства, за да осигури тази услуга на гражданите, но това продължава да утежнява финансовата страна и на общините, и на държавата, и на всички” подчерта Милтенова. Председателят на КАП отбеляза, че щом сме правова държава, всеки, който иска да извършва определена дейност, трябва да е регламентиран и както те спазват закона, така и всички останали са длъжни да го спазват. Позицията на управляващите; Промени в наказателния кодекс; Позицията на БСП и ДПС „Поздравявам Ви още веднъж, г-н Сиди, за това, че поехте отговорност за тези хора. Трябва да им се запазят и правата, трябва да се запазят правата и животите на другите, които пък си позволяват да извършват т.нар. споделени пътувания. Защо Вие дойдохте тук? Вие не сте член на транспортната комисия. Единственото качество, което горе-долу намерих да дойдете до тук, е това, че сте воевода и Вие традиционно се борите за справедливостта и второ, че сте зам.-председател на Комисията по граждански петиции” каза Беновска. Сиди отбеляза, че вече е в Комисията по вътрешен ред и сигурност. “Кой е прав и кой е крив? Защо допуснахте Вие в зала ветото?” попита водещата. Сиди обясни, че са подкрепили ветото на президента поради една проста причина. “Нашите партньори от ГЕРБ много добре можеха да го направят, стига да искат. Прехвърлят си топката и това е най-лошото в политиката и в това, с което и аз се занимавам и това, което правим всички парламентарно представени партии - създаваме един проблем и конфликт, и го решаваме по някакъв много странен начин през закона за търговското корабоплаване, променяме наказателния кодекс. Е, не може. Това беше нашата позиция. Променяйки наказателния кодекс, ние трябва да го променим през правна комисия, където му е мястото. Това беше основният ни аргумент. Другият проблем е това, което ДПС и БСП повдигнаха като тема - видите ли сега ние забраняваме споделеното пътуване. Всъщност, никой не иска това. Колкото и да има проблеми в него, в крайна сметка 21 век и аз си признавам, че преди много години съм обиколил цялата държава на стоп, така че не можем да го спрем. Това е процес, който си върви, без значение какво ще направим като законодателна рамка - пак едни хора ще се събират и ще си споделят разходите” каза Сиди. Беновска подчерта, че са длъжни да запазят правата на работещите в тези браншове и животите на тези, които рискуват. Сиди обясни, че когато той го е правил, родителите му не са знаели къде е, но в крайна сметка тези хора крадат от работещите в този бизнес, но и от всички останали, защото няма изисквания и контрол. Беновска му благодари за обяснението, защото все се прокрадва между редовете, че ВМРО правят нещо с ГЕРБ, две назад - една напред, за да останат в бъдещата коалиция. “ГЕРБ, ако бяха поискали, за една седмица могат да го направят по бързата писта” каза Сиди и подчерта, че този въпрос трябва да бъде поставен на дневен ред тази седмица в разговор с ГЕРБ в народното събрание, за да бъде решен през правна комисия и да бъдат направени промени в наказателния кодекс. “До Коледа, защото Вие ще излезете във ваканция около 20-ти?” попита Беновска, а народният представител каза, че има три седмици пленарно време, в което това може да се случи този закон на първо и второ четене. „Ако не се случи, г-жо Милтенова и г-н Ризов, ще сваляме ли правителството?” попита Беновска. Милтенова каза, че няма да тръгнат в тази посока, а по-скоро биха затворили народните представители в народното събрание, докато не гласуват закона, защото нямат интерес от това да няма правителство и да няма кой да гласува закона. “Когато се гледа в комисия, когато се гледа в народното събрание, това в общи линии е становището на всички колеги, тогава ще излезем на протест и докато нямаме готов текст, може и да спят в народното събрание нашите народни представители. Ние няма да се откажем, защото тази спекула с това, че ние искаме инкриминиране на споделеното пътуване, е крайно време да спре. Споделеното пътуване не е търговска дейност” подчерта председателят на КАП. Милтенова отбеляза, че дефиницията за обществен превоз на пътници ясно регламентира търговска дейност, която се извършва незаконно. Тя сподели, че е слушала по медиите за незаконна детска градина в мол, където хората си оставят децата и как тази дейност е престъпление, а тя се пита какво да се направи, ако хората искат да си гледат споделено там децата. “Това нещо или е незаконна дейност, или е незаконна. Не може, когато говорим за една детска градина, тя да е незаконна, а когато говорим за споделено пътуване... и то не е само детска градина, то е всяко нещо” подчерта Милтенова. Сиди коментира, че кооперативи има от 10 години майки се събират и гледат децата, и това не е незаконно. Милтенова отбеляза, че не е незаконно, когато си гледат децата, но когато се плаща, за да гледат децата, става незаконно, защото тези хора печелят. Беновска каза, че в квартала имат кооператив - един кара децата на училище, друг ги взима и не си плащат за това, а Милтенова каза, че това е споделено пътуване, а съвсем различно е незаконна търговска дейност. “Трябва да намерим решение на този въпрос, за да спрат БСП и ДПС да обясняват едно и също, защото те с това ни атакуват. Казват - Вие спирате споделеното пътуване, а Вие знаете, че това са десетки хиляди души обединени в различни групи, които изключително активно в момента са срещу правителството и срещу мнозинството, казвайки - Вие спирате споделеното пътуване и ще ни вземете колите, с които ние превозваме. Няма такъв филм, но БСП и ДПС са много активни в тази тема и е време да спрат” подчерта Сиди. Какво ще се случи с нерегламентирания превоз? „На чия страна сте инж. Ризов? Вие против БСП и ДПС ли сте, за ГЕРБ в този бунт?” попита Беновска. Ризов подчерта, че са солидарни с казаното от Милтенова и благодари на Сиди. Той сподели, че е убеден, че ще въпросът ще има решение, а и Беновска му е подарила книга за най-мъдрия политик до момента в България - Ахмед Доган. “Дълбоко съм убеден, че ДПС ще преосмисли, трябва им една ясна дефиниция за споделено пътуване и няма да гласуват против. И на БСП също им трябва тази дефиниция. За останалото вече те ще се разберат помежду си за размера на санкциите - относно затвор и относно конфискациите. Това е най-простото нещо и лично аз съм убеден в това, и съм убеден, че няма да предприемем мерките, за които спомена г-жа Милтенова” каза Ризов. Сиди каза, че го радва ентусиазмът на инж. Ризов, но не вярва в това, предвид фактът, че идват и избор. “Нека г-жа Милтенова да има готовност да Ви затвори, ако е нужно и нека г-н Ризов да е по-толерантен” призова Беновска. Сиди каза, че се надява Ризов да е прав, защото това е най-добрият вариант, но, за съжаление, се вижда, че политическото противоборство е ужасяващо и не се гради на принципи. “Дълбоко разчитам също и на “ВОЛЯ”. Те са доказали във времето, че когато има такъв прецедент като този, заемат правилната позиция. Убеден съм и в останалата част от бившите съдружие на “Обединени патриоти” - “Атака”, които сега са независими” подчерта Ризов. “Г-н Ризов е доста по-мек в темата. Нас не ни интересува политическото противоборство на партиите. Ние имаме икономически интереси, искаме те да бъдат защитени!” подчерта Милтенова, а Беновска добави, че имат и граждански интереси, а и съблюдават и законите, и очакват и другите да го правят. “Защото, иначе, трябва и ние да извършваме нерегламентирани превози, което ще рече - червен картон за държавата” каза Ризов. “Защо нерегламентирано? Ние просто споделено ще си пием кафето отвън с колегите и ще чакаме те да решат нашия казус” каза Милтенова. Постигнатото от ВМРО; Северна Македония „Няма да минавам по всичките теми на ВМРО, ще Ви поканя, защото ще се натрупат и още - какво до Нова година ще ни изненадате, с още каква новина? Сега ни изненадахте с детските, за длъжниците” попита Беновска. Сиди смята, че в края на този мандат са успели да изпълнят някои от най-важните неща, които са обещали - 300 лева минимална пенсия, за детските семейно подоходно облагане, 450 лв за всяко българско семейство, но през подоходно облагане е за тези, които си плащат данъците, както и направеното за 10-годишната давност за дълговете на физически лица. Сиди каза, че 10-годишната давност е била лична битка на Искрен Веселинов, но всички са го подкрепили и са постигнали огромна победа за близо 600 000 души, които страдат. “Аз лично се надявам в най-скоро време да имаме повече развитие по темата за Македония. Виждаме, че там се случват много позитивни неща. Зоран Заев изказа тези, които са твърде смели дори и аз да ги изкажа, което е чудесно. Там противоборството трябва да спре и аз се надявам там да се случат онези хубави неща за България, а именно, вкарването в учебниците по история на всички това, което Зоран Заев разказа” каза Сиди. Беновска благодари на събеседниците си за разговора. Така завърши разговорът между Магдалена Милтенова, инж. Кирил Рисов, Александър Сиди и Илиана Беновска в седмичното обзорно политическо предаване „Беновска пита” по „Канал 3” и „Радио К2” на 29-ти ноември 2020 година.

29 Ноември 2020 | 19:30 | Агенция "Фокус"

Иван Маджаров: БЛС ще инициира награда на името на проф. Чирков, подкрепяме идеята „Св. Екатерина“ да бъде преименувана на негово име

Иван Маджаров: БЛС ще инициира награда на името на проф. Чирков, подкрепяме идеята „Св. Екатерина“ да бъде преименувана на негово име

София. БЛС ще инициира награда на името на проф. Чирков, подкрепяме идеята „Св. Екатерина“ да бъде преименувана на негово име. Това каза д-р Иван Маджаров, председател на БЛС, в разговор с Илиана Беновска в седмичното обзорно политическо предаване „Беновска пита” по „Канал 3” и „Радио К2”, съобщиха от екипа на предаването. Иван Маджаров заяви позиции по следните теми: Справя ли се България с коронавируса? „И поздравявам д-р Иван Маджаров, председател на БЛС, един много дългоочакван събеседник в ефира на „Канал 3“ и „Радио К2“, в „Беновска пита“, добре дошъл, как сте?“, посрещна своя гост водещата Илиана Беновска. „Добре съм, благодаря!“, отговори д-р Маджаров. „Справя ли се България с коронавируса, това е най-директният въпрос, който мога да Ви задам и да помоля за ясен отговор?“, попита водещата Илиана Беновска. Събеседникът ѝ отговори, че според него няма държава, която да може да се справи с такава вълна, която ни залива в момента. Той обясни, че всички системи на здравеопазването са пригодени да работят в сравнително спокойни и предвидими от статистическа гледна точка условия. „Такава епидемия, каквато в момента наблюдаваме, излиза извън статистиката, защото е ясно, че няма как една система на здравеопазване непрекъснато да е в готовност да посреща такива кризи. Тя по-скоро трябва да посреща всестранните потребности от здравни грижи на населението в спокойна обстановка!“, заяви председателят на БЛС. Заемал ли е БЛС политически позиции? „Д-р Маджаров, моля да дадете характеристика на БЛС, особено след като Вие го оглавихте, това е организация А – проправителствена, Б – пропациентска, В – пролекарска?“, попита водещата Илиана Беновска. Иван Маджаров отговори: „Аз мисля, че е последното – пролекарска! Ние съумяваме през последните 3 години да се опазим от заемане на политически позиции и целенасочено се опитваме да отстояваме нашите интереси, на лекарския съюз, на лекарите. Въпреки че в много случаи сме били подтиквани да реагираме проправителствено или проопозиционно с преследване на цели, които не са наши, а са конюнктурни и на някой друг!“. „На кого?“, попита Беновска. Събеседникът ѝ отговори, че във всеки случай е било различно, в отделни случаи се е очаквало от БЛС да заема позиция, която е проправителствена, в други случаи се е очаквало да защитава позиции, които са на опозицията. Той продължи: „Но поне през последните 3 години ние сме се стремели на първо място да поставяме нашите интереси и за непредубедените, които знаят в детайли с какво се занимаваме ние, това със сигурност е така и се оценява!“. Финансирането на здравеопазването. „Добре, но не мога да се въздържа да не Ви попитам, вероятно следите процесите по света, не само лекарските, но и политичеките, помните, че Бил Клинтън спечели с много голям успех един от своите мандати със слогана „икономиката, глупако“, аз Вас ще Ви попитам къде са парите? Не може да се прави медицина без тези лекари да са заплатени, не може да се прави медицина без хората, които се осигуряват, да плащат справедливо клиничните си пътеки?“, попита водещата Илиана Беновска. Иван Маджаров отговори, че е напълно съгласен и позицията на БЛС е, че в България се отделят твърде малко средства за здравеопазване. Той продължи: „Очакванията, че ще задържиш достатъчен брой лекари и сестри са нереални! Ние не сме преставали да го повтаряме, въпреки че, ако някой се опитва да ни твърди, че сме проправителствени и не сме достатъчно гръмогласни в тази посока, аз ще отговоря, че БЛС и в предишния си мандат, и в по-предишния във всички свои участия в конференции, във всички декларации това го е заявявал. Разбира се не всичко зависи от нас, но времето показа, че политиката, която се водеше досега, беше изключително погрешна. На първо място трябваше да се направи така, че регионите, които се обезлюдяват, да имат целенасочена държавна помощ за привличане на кадри. Това е категорично ясно. На второ място държавна политика по отношение на образованието, завършването на медицина за лекари и медицински сестри с твърдата позиция, че ако държавата вложи средства в някой, той трябва да даде своя принос определен период от време в нашата държава, независимо, че сме в ЕС!“. Електронизацията в здравеопазването. „Добре, изслушахме Ви, видяхме, че сте почтен човек, сега обаче д-р Маджаров да Ви попитаме, къде са електронните рецепти, къде са електронните формуляри за PCR тестове, къде е известителната или не знам как я нарека система, където да бъдат регистрирани всички болни – едни от COVID, втори за хемодиализа, трети за сърдечни операции? Къде е висшият пилотаж на здравната реформа, летят ли нашите реформатори, или все още само се опитват да се вдигнат от прахта?“, попита водещата Илиана Беновска. Иван Маджаров отговори, че ако има нещо, което да е полезно и ще даде положителен тласък по време на сегашната епидемия, то ще е точно в посока на тази електронизация. Той продължи, че през годините сме били свидетели на това как по една или друга причина министерствата, оглавявани от различни министри, не са могли да се справят с тази задача. „Ние от БЛС сме били винаги за това максимално бързо да се случи, защото лекарите, които работят добре, да не бъдат ощетявани за сметка на тези, които не работят добре. Какво мога да кажа сега? В момента нашите работни групи, които участваха през последните 3 месеца в разработването на електронизацията, са категорични, че имаме пълната готовност от 1-ви януари да стартираме с електронната рецепта. Електронното направление ще е факт от 1-ви декември поради това, че беше поставено в последния момент като задача. Аз отговарям на този въпрос едва ли не като човек, който е отговорен за тази система, но така или иначе ние от БЛС винаги сме се усещали като отговорни за цялостната система на здравеопазване, защото така или иначе по закон сме отсрещната страна. Така че смятам, че досега загубеното време е пропиляно, но в много кратки срокове бяха наваксани много от нещата, от началото на следващата година ще имаме електронна рецепта, електронно направление, смятам, че в най-скоро време ще имаме и свързана система болниците-РЗИ-РЗОК!“. „Вие смятате, д-р Маджаров, че не е пропиляно много време, но аз ще Ви напомня колко лекари загинаха в тази COVID-пандемия!“, отбеляза водещата Илиана Беновска. Иван Маджаров отговори: „Напротив, смятам, че много време е пропиляно! Просто тази криза ни даде възможност да се осъзнаят някои от ръководителите в държавата и да направят така, че максимално бързо да се случат нещата по отношение на електронизацията!“. Загубата на проф. Александър Чирков. „Ще пренеса разговора и на друга почва, загубихме проф. Александър Чирков - как си отиде той, тихо, кротко, отхвърлен от професията, отхвърлен от своята клиника „Св. Екатерина“, която той създаде, почитан от своите млади колеги лекари, които той изгради и част от коите вече са корифеи в своята област? Но знаете ли кой го отстрани от неговия пост, от болните, да Ви напомня, ако не помните, по време на правителството на Сергей Станишев, почитаемият проф. Гайдарски, който тогава беше министър, отстрани не само проф. Чирков, но и други светила в медицината! Така ли ще си харчим ние кадрите и после ще леем крокодилски сълзи за тях?“, попита водещата Илиана Беновска. Иван Маджаров отговори: „Със сигурност проф. Чирков не е отхвърлен и забравен от своите колеги, включително и от БЛС! Ние имаме много инициативи и сигнали от цялата страна и вероятно ще обявим в следващите дни по повод тези идеи и предложения на всички колеги, защото в крайна сметка УС е еманация на всички лекари в България, ще обявим инициатива за създаване на награда на името на проф. Чирков, защото той трябва да остане в сърцата на всички бъдещи лекари и ще предложим на кмета на София да бъде именувана поне една улица на негово име. Това, че има хора и е имало, които са си позволили да вдигнат ръка и да изхвърлят такъв човек, какъвто е проф. Чирков, това ще лежи на тяхната съвест, независимо кога е било и по времето на кой премиер или министър!“. „Не независимо по кое време е било, не е вярно! Извършителите на определени действия, да не кажа деяния, си имат имена, постове и може би интереси!“, отвърна водещата Илиана Беновска. Събеседникът ѝ отговори: „Да, така е и трябва да ги казваме!“. „Аз мога ли да Ви помоля лично, ние от „Радио К2“ и екипа на „Беновска пита“ направихме едно допитване сред граждани, породи се идея, че може би в крайна сметка, независимо, че може би той вече лети някъде на крилете на Моцарт, който слушаше докато оперираше, говоря за Алекс Чирков, може би трябва клиниката „Св. Екатерина“, която той създаде и школата, която той създаде там, може би тя трябва да се преименува на Александър Чирков? Може ли да подхванете и тази инициатива?“, предложи водещата Илиана Беновска. Иван Маджаров отговори, че това е добро предложение и би трябвало да срещне подкрепа. Той продължи: „Ние с удоволствие ще го подкрепим, защото наистина той създаде тази клиника, той направи първите стъпки в България към едно модерно здравеопазване, което ние не бяхме виждали дотогава, начин на взаимоотношения между колегите, не само оперативната техника!“. „Той донесе духа, аз съм го наблюдавала по 7-8 часа как присажда сърце, това не знам дали сте го виждал? Това е непоносимо, грандиозно!“, попита водещата Илиана Беновска. Събеседникът ѝ отговори: „Той направи нещо много повече, за първи път видяхме как учител може безкористно да обучава своите последователи. Дотогава в българската медицина беше изключително разпространено някой да оперира цял живот и да не допусне никой до оперативната маса, освен като асистент. И когато се оттегляше по една или друга причина, нямаше кой да го замести. Това беше изключително порочно. Проф. Чирков беше един от първите, който внесе съвсем ново отношение към учениците и последователите си!“. Обръщението му към хората, управляващи системата на здравеопазването. „Добре, хайде тогава да използваме много добрия Ви спомен за учителя и учениците, аз да Ви помоля, д-р Маджаров, вие сте длъжни да бъдете като граждански коректив на управлението, вашият лекарски съюз, хайде имате 2 минути, обърнете се като граждански коректив към Бойко Борисов и му кажете какво трябва да се направи?“, попита водещата Илиана Беновска. Иван Маджаров отговори, че е трудно да се каже какво трябва да се направи в такава обстановка. Той заяви: „Може би ще омръзна на хората, но истина е, че здравеопазването е една консервативна система, която практически не позволява бързи и резки мерки. Специално в нашата сфера по времето на г-н Борисов с неговите министри многократно се пробваха и експериментираха различни модели, като започнем още от колегата д-р Константинов, след това стигнем до д-р Москов, който смяташе, че за 3 дни ще успее да обърне цялата система с хастара навън и стигнем до последните министри. Със сигурност сегашният министър няма много поле за действие, той има възможност единствено да взима оперативни решения, които трябва да се взимат независимо от цената. Например максимално бързо трябва да тестваме населението, защото според мен то е много по-болно, отколкото статистиката показва в момента. Не са 3-4 хиляди на ден, със сигурност новозаразените са много повече. Със сигурност трябва да направи така, че да не се връщат линейки, а за да не се връщат линейки трябва смело и строго да се наказва всеки, който отказва да работи с COVID пациенти. Това е по отношение на сегашната пандемия. Веднага след нея, независимо кой е в това министерство, ще трябва да се обърне към финасовия министър и да каже, че 4,5% от БВП не са средства, с които можем да осъществим и да гарантираме европейско здравеопазване! Аз си пожелавам да бъдем здрави и колкото се може по-малко колеги да дадат живота си в тази битка, защото всеки от лекарите и всяка медицинска сестра в момента са ни изключително необходими!“, с което завърши разговора си с Илиана Беновска в седмичното обзорно политическо предаване „Беновска пита“ по „Канал 3“ и „Радио К2“ на 29-ти ноември 2020 година.

29 Ноември 2020 | 18:37 | Агенция "Фокус"

Беновска ще пита от 16.16 часа следобед: Кой и на какво основание иска, но и може ли да управлява България

Беновска ще пита от 16.16 часа следобед: Кой и на какво основание иска, но и може ли да управлява България

София. Беновска ще пита в неделя, 29 ноември 2020 г., от 16.16 часа следобед: "Кой и на какво основание иска, но и може ли да управлява България?", съобщиха от екипа на предаването "Беновска пита" по "Канал 3" и Радио "К2", под надслов "Политиката, глупако!". Ще отговарят: 16.16—16.43 Ще отговарят: Вирее ли в България политически COVID 19? Проф. Антоанета Христова, политически психолог 16.45- 17.00 Ще отговаря: Справя ли се България с коронавируса? Д-р Иван Маджаров, председател на БЛС 17.00 —17.05 Моята молитва за България Коментар на Илиана Беновска 17.05—17.23 Ще свалят ли президента Радев превозвачите? Ще отговаря: Магдалена Милтенова – председател на КАП, инж. Кирил Ризов - председател на СНЦ Такси, Александър Сиди – народен представител, ВМРО 17.25—17. 43 Коронавирусът зарази ли политиката и културата в България? Ще отговаря: Калин Вельов, народен представител от ГЕРБ, музикант 17.44—17.59 Димитър - Благоевата БСП – накъде в политическия COVID 19? Ще отговаря: Явор Гечев, член на НС на БСП, председател на НСБК 18.00—18.10 Новини 18.12—18.22 Легитимен ли е 2-рия мандат на Корнелия Нинова начело на БСП? Ще отговаря: Галин Дурев, член на НС- БСП 18.22—18.38 „Образованието, глупако!“ в COVID 19 ли е? Ще отговаря: Проф. Анастас Герджиков, председател на съвета на ректорите и ректор на СУ 18.40—18.54 Има ли спасение от COVID 19? Ще отговаря: Сезгин Мехмед, председател на МДС Повторението можете да гледате по "Канал 3" и да слушате по Радио "К2" в неделя вечер от 23.15 часа. Можете да пишете на benovskapita@gmail.com.

29 Ноември 2020 | 14:36 | Агенция "Фокус"

Илиана Беновска: БСП, защо изтръгнахте Великана Чирков от клиниката му и го отнехте от хората, а сега роните крокодилски сълзи за него

Илиана Беновска: БСП, защо изтръгнахте Великана Чирков от клиниката му и го отнехте от хората, а сега роните крокодилски сълзи за него

София. БСП, защо изтръгнахте Великана Чирков от клиниката му и го отнехте от хората, а сега роните крокодилски сълзи за него? Това се въпросът на журналиста Илиана Беновска в коментара към днешното издание на предаването "Беновска пита" по "Канал 3" и Радио "К2", съобщиха от екипа на предаването. Отиде си проф. Александър Чирков. Отиде си Първият , който присади сърце в България на българско момченце през далечната 1986 година. Отиде си Единственият, който създаде българската школа в кардиологията. Отиде си Великият, когото съм будила стотици пъти през нощта за спешни операции на непознати и за двама ни обикновени хора от всички краища на България – българи, цигани, деца, възрастни… Отиде си Алекс – незаслужено изтръгнат от БСП от клиниката му и школата му по кардиохирургия, които създаде Сам, на „въпреки“ на завистливите си колеги и на безхаберните политици. Не позволявай, Алекс, да ти правят чугунен паметник. Лети, Алекс! Моцарт ще те носи на крилете на Човечността, която ти не получи от управляващите, когато беше жив и деен. Моцарт ще е твоят Химн в Небесния ти път, както когато правеше ръката ти Вълшебна по време на всяка твоя Операция, когато ти безкористно даряваше Живот. Има едно стихотворение на Владимир Башев, което изплува с съзнанието ми всеки път, когато загубим личност, която не сме ценили приживе . А, когато умре, знайни и незнайни герои започват публично да страдат колко е голяма загубата : „Как късно всички вие ме целувате… Очите ви мъчително ме търсят, уголемяват се, лъщят като сълзи, Простени сте. Целувам ви спокойно. Отивам си и уличните лампи по гладките фасади ме рисуват висок и неестествено добър“. БСП защо изтръгнахте Великана Чирков от клиниката му и да го отнехте от хората, а сега роните крокодилски сълзи за него? Аз съм Беновска. И питам.

29 Ноември 2020 | 14:10 | Агенция "Фокус"