НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ НОВИНИ ДО 05:03

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Цветан Цветанов, ГЕРБ: Правителството е стабилно

Цветан Цветанов, ГЕРБ: Правителството е стабилно

17 Октомври 2017 | 18:29 | Агенция "Фокус"
София. Правителството е стабилно. Това каза пред журналисти след заседанието на КСНС зам.-председателят на ПП ГЕРБ и председател на парламентарната група на партията Цветан Цветанов в отговор на журналистически въпрос за исканата от ДПС оставка на вицепремиера Валери Симеонов, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Уважавам всяко едно различно мнение. Уважаваме всяка една парламентарна група и политиките, които те отстояват в българския парламент. Предсрочните парламентарни избори, които бяха проведени на 26 март 2017 година дадоха много ясен знак какво да бъде парламентарното мнозинство“, коментира Цветанов. „В момента правителството е стабилно, придържа се към изпълнение на управленската програма, която беше приета в началото на август“, допълни той. „Предстои внасянето на бюджета, което ще бъде един от съществените дебати, които ще се водят към края на годината. Убеден съм, че с икономически растеж около 4%, който ще приключим тази година и с прогноза за 3,7% за другата година, действително ще гарантираме повече в разходната част, без да увеличаваме дефицитът, който ще бъде под 1%“, посочи още Цветанов.
Люба АЛЕКСИЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Спас Гърневски към Антон Кутев: Ваш депутат изсъска към мен „фашист“ – но да наречеш някого така е по-малка обида, отколкото да го наречеш комунист

Спас Гърневски към Антон Кутев: Ваш депутат изсъска към мен „фашист“ – но да наречеш някого така е по-малка обида, отколкото да го наречеш комунист

13 Октомври 2017 | 11:43 | Агенция "Фокус"
София. Ваш депутат изсъска към мен „фашист“ – но да наречеш някого така е по-малка обида, отколкото да го наречеш комунист. Това каза народният представител от ПГ на ГЕРБ Спас Гърневски в лично обяснение във връзка с декларацията на Антон Кутев от БСП, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Гърневски разкритикува Антон Кутев, че не го е опровергал нито веднъж, когато е взимал думата от трибуната на Народното събрание. „Ваш депутат изсъска към мен с фразата „фашист“, каза Гърневски. По думите му научно е доказано, че в България никога не е имало фашизъм. „Цяла Европа и цивилизования свят доказаха, че фашизмът е първият стадий на злото, а висшият стадий на злото е комунизма“, каза депутатът от ГЕРБ. Заместник-председателят на ПГ на "БСП за България Антон Кутев поиска процедура по начина на водене и заяви, че Спас Гърневски не е имал нямаше никакво основание за лично обяснение. „Аз изобщо не съм го споменавал. Казах „един депутат казал“. Как се припознава в това „един депутат казал“, е друг въпрос", каза Кутев. Той се обърна към Спас Гърневски и му обясни, че не го е оборвал нито веднъж не защото не може. "Причината сам ще и си я разберете. Не искам да влизам в този разговор по хигиенични причини“, заяви Кутев.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Юлиан Ангелов, „Обединени патриоти“ към БСП: Дайте пример националистите да са смачкали или изгонили някого, от вашата партия такива много

Юлиан Ангелов, „Обединени патриоти“ към БСП: Дайте пример националистите да са смачкали или изгонили някого, от вашата партия такива много

13 Октомври 2017 | 11:35 | Агенция "Фокус"
София. Като ви е страх не влизайте в парламента. Дайте пример, където националистите са смачкали някого или да са го изгонили. Примери от вашата партия много. Това каза народният представител от ПГ на „Обединени патриоти“ Юлиан Ангелов по повод декларацията на БСП, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „От какво ви е страх. Нима „Обединени патриоти“ гонят някого от работа по политически признак, преследват някой за това, че е от различна религия и националност, напротив. Тези неща ги правехте вие“, заяви той. „А ДПС над 20 години мачкат по различни общини местното население, без значение дали са българи, цигани или турци. Те да говорят за това кой мачка хората не е морално“, посочи Юлиан Ангелов. „Хората виждат какво правят ДПС вече 30 години затова резултатите им на избори ще намаляват. Те са формация, които единствено се интересува от това как да участва във властта, как да усвоява средства и да обслужва чужди интереси“, обясни депутатът. „Националистите сме били лоши, може да сме такива, но сме български националисти, а не сме националисти на чужди държави“, коментира Юлиан Ангелов. „Превърнахте парламента в махленски клюкарник, занимавате се с това кой какво бил казал. Ако ви е страх от някого за това какво може да каже какво правите в парламента“, се обърна той към БСП. „Извинете се на българите от Македония. Партията, на която се обявявате за наследник участва в това те да бъдат обезродени, защо не се извините. Извинихте се на ДПС, целувахте се, прегръщахте се, извинете се и на българите от Македония, кажете, че е било грешка и решение на друга държава“, посочи депутатът. „Нито ДПС, нито БСП имат право да говорят за морал докато не се извинят за всичките си грешки през десетилетията на Прехода“, каза още той.
Биляна ИВАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Антон Кутев, БСП: Оставка за Валентин Касабов от „Обединени патриоти“ - ако не намерите начин да премахнете вредата за демокрацията– хората ще го направят

Антон Кутев, БСП: Оставка за Валентин Касабов от „Обединени патриоти“ - ако не намерите начин да премахнете вредата за демокрацията– хората ще го направят

13 Октомври 2017 | 11:28 | Агенция "Фокус"
София. Оставка за Валентин Касабов от „Обединени патриоти“ - ако не намерите начин да премахнете вредата за демокрацията – хората ще го направят. Това каза заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ Антон Кутев в декларация от името на група във връзка с вчерашното изказване на депутата от „Обединени патриоти“ Валентин Касабов по адрес на ДПС, че ще ги смачкат, ако им се пречкат в краката, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Ако вие не намерите начина да премахнете, нещо, което вредно за демокрацията, ще го направят хората. Вие сте длъжни да решите този проблем сега. Вие, мнозинството. Ваш проблем е, че оставките ви стават една след друг. Този човек в парламента не може да остане. Дали той ще си подаде оставка или вие ще го махнете, измислете си процедурата. Това, което се случва в момента, преминава границите“, поясни Кутев. По думите му няма парламент в света, който след подобни изказване депутатът, който го е направил да остане в него, тъй като това е обратното на парламентаризма. „Всички видяхме, че вчера станахме свидетели на последен срамен епизод от парламентарната ни история. Съжалявам, че не отново се занимаваме с бъдещето на страната, състоянието на хората ,не с потискащатна бедност, а отново трябва да говоря за проявя на една политическа и морална несъстоятелност“, коментира Кутев. Антон Кутев заяви, че вчера всички са чули думи като „да внимават какво говорят и да не се пречкат в краката ни“. По думите му към депутати са се обръщали с определение като дървеници. „Това ериториката, която чухме вчера. Извинявайте колеги, но в тези думи има неприкрита заплаха. Заплаха, която включва насилие. Заплаха на чисто органично ниво. Обръщението не е към хора, а към дървеници. Има член на Наказателния кодекс, който се занимава с това. Аз обаче не съм съдия, а представител на демократично избран парламент. Именно за това за мен заплахата в политическите отношения не е допустима. Тя всъщност не е допустима никъде“, подчерта Кутев. „Тук не защитавам ДПС, те както виждате нямат нужда от нашата защита, нито пък са я искали. За нас в това безочливо изказване има нарушаване на човешки пава. Ние имаме хуманен проблем с него“, заяви Кутев. Той заяви, че има въпроси към управляващите. „Хубаво ще ги смачкаме тях. А после българските граждани, които се техни членове и симпатизанти, после ще ги мачкаме“, попита Кутев. Той попита дали ще мачкат кметове и съветниците и къде ще спре“, поясни Кутев. „Къде е границата, в която можем да си позволим да мачкаме, ако тръгнем оттук?“, попита депутатът от БСП. Той попита в списъка за мачкане ли са комунистите и хомесксуалистите.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Мустафа Карадайъ, ДПС: Призоваваме премиера да предприеме незабавно решителни действия за думите на националистите, а президентът да изпълни мисията си като обединител на нацията

Мустафа Карадайъ, ДПС: Призоваваме премиера да предприеме незабавно решителни действия за думите на националистите, а президентът да изпълни мисията си като обединител на нацията

13 Октомври 2017 | 11:18 | Агенция "Фокус"
София. Призоваваме премиера Бойко Борисов да предприеме незабавно решителни действия. Президентът Румен Радев да изпълни своята мисия като обединител на нацията. Това каза председателят на ПГ на ДПС Мустафа Карадайъ в декларация от името на групата по повод изказвания на ПГ на „Обединени патриоти“ на 12 октомври, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Отговорни са тези, които позволяват езика на омразата. За думите и действията на националистите отговорност носи ПП ГЕРБ“, заяви той. „Народът ви възложи отговорността за управлението на страната, не ви възложи включването на националисти във властта“, се обърна Мустафа Карадайъ към ГЕРБ. „Оправданието „така пожела народът“ не струва“, коментира председателят на ПГ на ДПС и цитира част от изказване на Валентин Касабов от „Обединени патриоти“. „И Тодор Живков искаше да ни смачка, не ни спряха нито дулата на автоматите, нито танковете по пътя на демокрацията“, заяви Мустафа Карадайъ. „Призоваваме всички национално отговорни партии и институции да предприемем бързо и адекватно лечение на така очерталата се симптоматика“, каза още той.
Биляна ИВАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Проф. Александър Маринов, политолог: Малка, но вече реална, е вероятността кабинетът да падне преди европредседателството

Проф. Александър Маринов, политолог: Малка, но вече реална, е вероятността кабинетът да падне преди европредседателството

13 Октомври 2017 | 09:02 | Агенция "Фокус"
София. Малка, но вече реална, е вероятността кабинетът да падне преди европредседателството. Това коментира в сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ политологът проф. Александър Маринов по повод искането от ДПС вицепремиерът Валери Симеонов да подаде оставка или в противен случай цялото правителство да се оттегли. „ДПС просто се възползва от тези очевидни груби гафове на Симеонов, за да удря по коалицията и най-вече по участието на „Обединените патриоти“. Това са последиците от поредицата гафове и скандали на управляващите, че съсредоточиха върху себе си огъня отвсякъде. Ясно е, че в този парламент е много трудно да се създаде друго правителство без патриотите. Това вещае една много сериозна политическа криза, като лично аз очаквах това да се случи по-напред във времето“, коментира политологът доц. Александър Маринов. Той допълни, че все пак действията на ДПС едва ли ще доведат до оставката на вицепремиера Валери Симеонов.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

ДПС и „Обединени патриоти“ в спор за Валери Симеонов (ОБЗОР)

ДПС и „Обединени патриоти“ в спор за Валери Симеонов (ОБЗОР)

12 Октомври 2017 | 20:14 | Агенция "Фокус"
София. След като ДПС поиска оставките на председателя на парламентарната комисия по правата на човека Красимир Велчев и на вицепремиера Валери Симеонов, лидерът на партията Мустафа Карадайъ заговори за оставка на цялото правителство. Карадайъ заяви, че в нормалните демокрации, ако Валери Симеонов не подаде оставка, подава цялото правителство. По думите му в България националистите участват във властта без да има нужда от тях. Той поясни, че когато Валери Симеонов ползва пресцентъра на правителството, той вече не е само физическо лице, а представлява властта - „власт, която заплашва и поставя ултиматуми на медии и не само. Председателят на ДПС заяви, че демокрацията в България трябва да бъде защитена и отбеляза, че докато председатели на комисии и вицепремиер ползват езика на омразата и ксенофобиията и самите те са действащите лица на омразата, ние продължаваме да се отдалечаваме от нормалността.
Президента на АЛДЕ Ханс Ван Баален, който бе на посещение в парламента, заяви, че участието на „Обединени патриоти“ в управлението не прави по-лесно влизането на България в Шенген. Той изрази надежда, че българското правителство ще работи в тясно сътрудничество не само с европейските си партньори, а и с ДПС и опозицията за формулиране на дневния ред Европа. „Европа трябва да бъде оформяна от демократични партии, партии, които са от центъра, център–дясно, център–ляво. Няма обаче място за краен национализъм в Европа. Така че разчитам на едно демократично и приобщаващо председателство от страна на България“, заяви президентът на АЛДЕ.
От своя страна депутатът от ПГ на „Обединени патриоти“ Искрен Веселинов заяви, че заплахата за развитието на България не са вицепремиерът Валери Симеонов и правителството, а връщането на ДПС на власт. Той обяви, че „Обединени патриоти“ категорично възразяват срещу опитите на ДПС. Колегата му от „Обединени патриоти“ Павел Шопов посочи, че от ДПС желаят дестабилизация на властта и свалянето на правителството преди европредседателството. Той обърна внимание, че това се случва, когато България е най-близо до Шенген и когато са постигнати най-големите успехи в икономиката. По думите на Шопов заплахите, свързани с употребата на езика на омразата, се правят, защото от „Обединени патриоти“ са свършили много неща за България. Шопов посочи, че ДПС не може да примири, че „Обединени патриоти“ са ги отстранили от властта и добави, че Валери Симеонов няма да падне. Депутатът Валентин Касабов призова ДПС да не им се пречкат в краката, защото ще ги смачкат. От „Обединени патриоти“ обявиха, че Валери Симеонов не е заплашвал журналист, а е въвел нов начин на изразяване – директния. По отношение на изпратения ултиматум до български медии, от формацията обявиха, че подкрепят Симеонов в това да търси правото си, когато се чувства набеден заради внушения.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Борис Ячев, „Обединени патриоти“: Валери Симеонов въведе нов начин на изразяване - директния

Борис Ячев, „Обединени патриоти“: Валери Симеонов въведе нов начин на изразяване - директния

12 Октомври 2017 | 13:42 | Агенция "Фокус"
София. Валери Симеонов въведе нов начин на изразяване – директния. Това каза народният представител от ПГ на „Обединени патриоти“ Борис Ячев по време на брифинг в Народното събрание, предаде репортер на Агенция „Фокус“. По думите му Симеонов се изразява без витиевати фрази, без двусмислие и открито. „Това във всички случаи не се харесва всеки път. Журналистите, а и обществото трудно приемат подобен начин на изразяване от един български политик. Те бяха свикнали досега езикът на политиката да бъде византийски език, така нареченото плетения словес“, заяви Ячев. Той посочи, че парламентарната група на „Обединени патриоти“ е доста по-примерна като поведение и в пленарна зала. „Лично съм удовлетворен, че атаката срещу Валери Симеонов и „Обединени патриоти“ идва именно от ДПС. Това принизява тази атака. Става ясно, че в дъното на тази атака се цели не оклеветяване на политиката, а дестабилизация на правителството“, каза Ячев и посочи, че от „Обединени патриоти“ виждат своето присъствие в управлението като гарант, че програмата заедно с ГЕРБ ще бъде изпълнявана.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Павел Шопов, „Обединени патриоти": Няма да падне Валери Симеонов

Павел Шопов, „Обединени патриоти": Няма да падне Валери Симеонов

12 Октомври 2017 | 13:36 | Агенция "Фокус"
София. Няма да падне Валери Симеонов. Това каза народният представител от ПГ на „Обединени патриоти“ Павел Шопов по време на брифинг в Народното събрание, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Попитан доколко една оставка на Валери Симеонов би съборила цялото правителство и колко е важен той, Шопов заяви, че изявлението на ДПС е атака срещу целия кабинет. „Така както се прави чисто политологически. Удря се тук, удря се там. Различните елементи на коалицията се удрят и където се поддаде. Правят се опити за скандали и дестабилизация на определени лица“, каза Шопов.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Борис Ячев, „Обединени патриоти“: Подкрепям Валери Симеонов да търси правото си, когато се чувства набеден заради внушения

Борис Ячев, „Обединени патриоти“: Подкрепям Валери Симеонов да търси правото си, когато се чувства набеден заради внушения

12 Октомври 2017 | 13:23 | Агенция "Фокус"
София. Подкрепям Валери Симеонов да търси правото си, когато се чувства набеден заради внушения. Това каза народният представител от ПГ на „Обединени патриоти“ Борис Ячев по време на брифинг в Народното събрание, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Това, че той е завел дела срещу няколко големи медии, ако има нормален български съд, той трябва да присъди в негова полза“, заяви Ячев. Според него Симеонов е в правото си да търси реабилитация за усещането, че е набеден по неприемлив начин.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Павел Шопов, „Обединени патриоти“: От ДПС желаят дестабилизация на властта и свалянето на правителството преди европредседателството

Павел Шопов, „Обединени патриоти“: От ДПС желаят дестабилизация на властта и свалянето на правителството преди европредседателството

12 Октомври 2017 | 13:14 | Агенция "Фокус"
София. От ДПС желаят дестабилизация на властта и свалянето на правителството преди европредседателството. Това каза народният представител от ПГ на „Обединени патриоти“ Павел Шопов по време на брифинг в Народното събрание, предаде репортер на Агенция „Фокус“. По думите на Шопов заплахите, свързани с употребата на езика на омразата, се правят, защото от „Обединени патриоти“ са свършили много неща за България. Шопов посочи, че ДПС не може да примири, че „Обединени патриоти“ са ги отстранили от властта. „Те истерично желаят да влязат в управлението“, каза Шопов. „Цели се дестабилизация на властта и свалянето на правителството и това преди европредседателството“, коментира Шопов. Според него това се случва, когато България е най-близо до Шенген и когато са постигнати най-големите успехи в икономиката след много години.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Искрен Веселинов, „Обединени патриоти“: Заплахата за развитието на България не са вицепремиерът Валери Симеонов и правителството, а връщането на ДПС на власт

Искрен Веселинов, „Обединени патриоти“: Заплахата за развитието на България не са вицепремиерът Валери Симеонов и правителството, а връщането на ДПС на власт

12 Октомври 2017 | 13:11 | Агенция "Фокус"
София. Заплахата за развитието на България не са вицепремиерът Валери Симеонов и правителството, а връщането на ДПС на власт. Това каза народният представител от ПГ на „Обединени патриоти“ Искрен Веселинов по време на брифинг в Народното събрание, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Причината да ви поканим е буквално случилото се преди минути изявление от страна на уж либералната формация на ДПС по отношение на вицепремиера, на правителството, за това, че те трябва да си отидат и това е част от демокрацията“, каза Веселинов. По думите му „Обединени патриоти“ категорично възразяват срещу опитите на партията, която в тези 3 десетилетия на официално съществуване се е превърнала в символ на корупцията на България. „Превърна се в метафора за всякакъв род извращения, назначаване на роднини, партизиране на администрации. Партията, която е авторка на кръговете от фирми“, каза Веселинов. По думите ДПС е партията, която е овладяла медийния пазар. „Всичко това за нас е отново поредният нагъл акт на политическото лицемерие“, заяви Веселинов.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Ханс Ван Баален, АЛДЕ: Участието на „Обединени патриоти“ в управлението не прави по-лесно влизането на България в Шенген

Ханс Ван Баален, АЛДЕ: Участието на „Обединени патриоти“ в управлението не прави по-лесно влизането на България в Шенген

12 Октомври 2017 | 12:14 | Агенция "Фокус"
София. Участието на „Обединени патриоти“ в управлението не прави по-лесно влизането на България в Шенген. Това каза Ханс Ван Баален, прeзидент на АЛДЕ, по време на брифинг в Народното събрание, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Смятам, че България е много важен член на ЕС, защото България винаги е имала какво ново да предложи на европейската интеграция. Партията ДПС е стабилен, демократичен фактор в политиката на България, както моят опит показва. Винаги сме поддържали много тесен контакт с ДПС с оглед на приближаващото председателство на България на Съвета на ЕС. Идвам от Нидерландия и нашата традиция сочи, че когато наближи председателството това не е задача изцяло за правителството, но също така е въпрос, който стои на дневен ред и за парламента“, посочи Баален. Той изрази надежда, че българското правителство ще работи в тясно сътрудничество не само с европейските си партньори, а и с ДПС и опозицията за формулиране на дневния ред Европа. „Европа трябва да бъде оформяна от демократични партии, партии, които са от центъра, център–дясно, център–ляво. Няма обаче място за краен национализъм в Европа. Така че разчитам на едно демократично и приобщаващо председателство от страна на България“, заяви президентът на АЛДЕ. Попитан дали участието на националистите пречи на България да влезе в Шенген, той отговори: Опитът, който имам от Нидерландия покзва, че когато преди 8 години предложихме вид парламентарно сътрудничество на крайно дясната популистка партия, те накрая се отказаха и не поеха отговорност. Станаха причина правителството да се разпадне в ситуация на криза. Преди изборите в средата на март, които се състояха в Нидерландия, най-голямата партия, моята партия „Либерали и демократи“, но и другите партии казаха ,че няма да включат крайно десните националисти в правителството, нито във форма на парламентарно сътрудничество. След изборите спазихме думата си, виждаме същата ситуация в Германия и така наречената „Алтернатива за Германия“, Меркел и Либералдемократите казаха: „Никаква коалиция с такива партии“, каза Баален. По думите му същото се е случило и във Франция.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Мустафа Карадайъ, ДПС: Ако Валери Симеонов не подаде оставка, подава цялото правителство - така е в нормалните демокрации

Мустафа Карадайъ, ДПС: Ако Валери Симеонов не подаде оставка, подава цялото правителство - така е в нормалните демокрации

12 Октомври 2017 | 12:06 | Агенция "Фокус"
София. Ако Валери Симеонов не подаде оставка, подава цялото правителство - така е в нормалните демокрации. Това каза председателят на ДПС Мустафа Карадайъ по време на брифинг в Народното събрание, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „В България националистите участват във властта без да има нужда от тях. ГЕРБ ги включиха във властта, но не само, че ги включиха - те упорито се опитват да ги легитимират, а понякога дори да им подражават. Вчера техен народен представител се опита да ни внушава от трибуната на Народното събрание, че може да препоръчаме техния модел и на Европа“, каза Карадайъ, уточнявайки че това е станало по време на гласуването на оставка на Антон Тодоров като народен представител от ГЕРБ. „Самото решение за тази оставка беше правилно, защото колегата прекрачи границите. Заплаши медии, журналисти, но освен него дори в същите студия, в същия ден, а и след това, Валери Симеонов направи същото“, каза Карадайъ. Той поясни, че когато Валери Симеонов ползва пресцентъра на правителството, той вече не е само физическо лице, а представлява властта. „Власт, която заплашва и поставя ултиматуми на медии и не само на медии. А Красимир Велчев?“, попита Карадайъ и посочи, че е недопустимо председател на комисия да използва езика на омразата. Карадайъ заяви, че демокрацията в България трябва да бъде защитена. „Докато председатели на комисии и вицепремиер ползват езика на омразата и ксенфобиията и самите те са действащите лица на омразата, ние продължаваме да се отдалечаваме от нормалността“, поясни той.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Журналистите от ТВ СКАТ излязоха с декларация в подкрепа на вицепремиера Валери Симеонов

Журналистите от ТВ СКАТ излязоха с декларация в подкрепа на вицепремиера Валери Симеонов

9 Октомври 2017 | 18:46 | Агенция "Фокус"
София. Журналистите от ТВ СКАТ излязоха с декларация до медиите в подкрепа на вицепремиера Валери Симеонов. Агенция "Фокус" публикува текста без редакторска намеса.

Декларация на екипа на телевизия СКАТ
През последните три дни ставаме свидетели на масирана и очевидно добре координирана клеветническа кампания срещу вицепремиера и бивш управител на телевизия СКАТ Валери Симеонов. Повод стана негово интервю в сутрешния блок на „Нова телевизия“. Според инициаторите на тази кампания, Симеонов бил заплашил водещия с думите „ще ви спретна един Викторгейт“. Последва лавина от декларации, изявления, заклеймяване и обругаване, базирани на преразкази на преразкази на изрязани от контекста думи на Симеонов. Ръководството на „Нова ТВ“, кой знае защо, първоначално разкритикува само думите на друг участник в същото предаване. И едва към обед, четири часа след участието на Валери Симеонов, „осъди“ и неговото участие. До този момент повечето медии, а и самата „Нова телевизия“, акцентираха върху други моменти от интервюто с Валери Симеонов – например изявлението му, че е внесъл в прокуратурата сигнал за груби нарушения на приватизационния договор с БМФ; че приватизаторите са записали в търговския тонаж на параходството и… 120-метрова яхта; че решението на арбитражния съд на БТПП е обжалвано пред ВКС и ако държавата спечели делото, собствениците на БМФ ще трябва да платят на нея, на нашата държава, над 50 милиона лева неустойка заради нарушени клаузи на приватизационния договор.
После в стила на „ръководството на Нова ТВ“ се включиха „журналисти от Нова ТВ“, последваха ги такива от БиТиВи, БНТ, БНР и т.н. и пр.
Задаваме две групи въпроси към всички участници в тази манипулативна кампания, титулуващи себе си „журналисти“ и „ръководство на медии“:
Първо: Защо, преди да пишете декларации, изявления и яростно да се възмущавате публично, не потърсихте за коментар нито „потърпевшия“ според вас журналист Виктор Николаев, нито „отговорния“ за твърдяната от вас заплаха – Валери Симеонов? Колко закона на журналистиката и журналистическата етика нарушихте по този начин?
Второ: Защо умишлено извадихте точно определени думи от контекста, с което съзнателно подменихте смисъла на казаното? Това не е ли нарушение на елементарни правила в журналистиката и журналистическата етика?
В телевизия СКАТ не смятаме, че телевизионните предавания са революционен трибунал, в който „подсъдимите“ участници са длъжни безропотно да отговарят на всички въпроси точно по начина, по който разпитващите искат. Съветският прокурор Вишински не е нашият идеал за професионализъм в журналистиката. Добре знаем, че едно от основните конституционни права – свобода на словото – е валидно не само за журналистите, а е свещено право на всеки гражданин, независимо какъв пост заема. Право на всеки гражданин е и да се обърне към съда, когато прецени, че е оклеветен и му се вменяват престъпления, които не е извършил. Затова за нас лицемерните вайкания от типа „заплаши ни със съд“ са смешен плач.
В телевизия СКАТ добре знаем колко трудно, неудобно и понякога опасно е да се защитава свободата на словото. Давани сме десетки пъти под съд – като правило заради изнесени от нас факти и документи за извършени закононарушения. Наши журналисти неведнъж бяха малтретирани – буквално физически – от мутри и политици. Един бивш президент беше заплашил публично да закрие телевизията заради нейните позиции. Станахме жертва на поредица от палежи, унищожаване на автомобили и техника. Повечето от тези, които сега се тръшкат заради изфабрикуваната от самите тях мнима „заплаха“ от страна на Валери Симеонов към Виктор Николаев, тогава мълчаха или дори пишеха дитирамби за въпросните политици и мутри.
Въпреки това знаем, че все още има принципни журналисти в България, които няма да участват в подобна мръсна кампания. И по-важното – все повече хора разпознават ариите на клеветата и се отвращават от подобни псевдожурналистически методи. Които, впрочем, са една от причините България да е на толкова незавидно място по свобода на словото в света.
Последно – змиите може и да съскат заплашително, но таралежите знаят как да се защитят.



Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Вицепремиерът Валери Симеонов за изтичането на срока за извинение, който даде на Нова телевизия, bTV, БНТ и БНР: Темата няма какво повече да се дискутира, ще заведа делата в съда

Вицепремиерът Валери Симеонов за изтичането на срока за извинение, който даде на Нова телевизия, bTV, БНТ и БНР: Темата няма какво повече да се дискутира, ще заведа делата в съда

9 Октомври 2017 | 10:09 | Агенция "Фокус"
София. Темата няма какво повече да се дискутира, ще заведа делата в съда, заяви вицепремиерът Валери Симеонов в студиото на в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR "България сутрин", запитан какво ще прави, след като 24-часовият ултиматум, който отправи към няколко български медии, вече изтече, в дискусия с журналистите Юлий Москов и Асен Григоров. Това съобщиха от Bulgaria ON AIR. "Използването на думата "ултиматум" в случая е неуместно, тъй като се опитах да дам срок на медиите да ми се извинят, след като прекрачиха закона и не отразиха позицията ми по скандала от петък. Освен това, във въпросния разговор с журналиста Виктор Николаев се опитах да направя нещо, което правят всички гости в телевизионните студиа - да изложа онова, което аз искам зрителите да чуят, не просто да отговарям на въпросите на водещите", подчерта Валери Симеонов.
Той допълни още, че свободата на словото се изразява в това гостът също да може да преценява по кои въпроси да отговаря и по кои не, а подхвърлянето, че на журналиста Виктор Николаев може да му бъде спретнат "Викторгейт" било аналогия с ирония по повод скандала с роднинските назначения в общините.
Журналистът Юлий Москов посочи, че не смята за заплаха решението на Валери Симеонов да заведе дело срещу медиите.
"Има нещо по-страшно, което всички пропускаме, а това е че вицепремиерът започна да диктува на журналистите за какво да говорят. Хората във властта не притежават държавата, те трябва да я управляват", каза Москов.
Той риторично попита защо след избухналия скандал Съюзът на българските журналисти не е изразил становище по въпроса докато асоциацията на европейските журналисти остро възрази и призова за бойкот на управляващи, които заплашват журналисти.
Според журналиста Асен Григоров изказването на двама политици един след друг в рамките на няколко минути във връзка с уволнението на журналист, навява на зрителите мисълта, че именно те имат нещо общо със случилото се.
От Bulgaria ON AIR припомнят, че зам.-председателят на комисията, която се занимава с парламентарната етика - Антон Тодоров, се обърна към Виктор Николаев, казвайки "много силни думи употребявате, ще ви изядат хляба. Вече изядоха хляба на колежката ви. Виждам, че ѝ липсва столчето".
"Проблем се явява и обвинението на вицепремиера към държавните медии, което само по себе си потвърждава твърдението, че те са подложини на натиск от страна на властта в България", допълни още Асен Григоров.


Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Вицепремиерът Валери Симеонов даде на Нова телевизия, bTV, БНТ и БНР 24-часов срок за извинение

Вицепремиерът Валери Симеонов даде на Нова телевизия, bTV, БНТ и БНР 24-часов срок за извинение

7 Октомври 2017 | 16:49 | Агенция "Фокус"
София. Заместник министър-председателят по икономическата и демографската политика Валери Симеонов даде на Нова телевизия, bTV, БНТ и БНР 24-часов срок за извинение. Това става ясно от негова позиция, разпространена от правителствената информационна служба. "Фокус" публикува позицията на вицепремиера без редакторска намеса:


За втори път от приемането на вицепремиерската длъжност съм подложен на мащабна организирана клеветническа кампания от най-големите медии в страната. Разбирам, естествено, породената омраза и неприязън към всеки, който си позволява да има собствено мнение и да го отстоява, особено ако той е на ръководен пост. Това става в една среда с предварително разпределени роли и „порции на властта“ – каквато беше медийно-политическата среда в България доскоро. Но не мога да приема, че някой друг, освен органите на правосъдието, ще раздават присъди, оценки и квалификации или пък ще си присвоят правото да говорят от името на цялата журналистическа общност.
Повод за горното е участието ми в „Тази сутрин“ на Нова телевизия вчера, което стана възможно след упорито настояване на продуцентката на предаването, въпреки че не питая особено уважение към този блок и съм отказвал участия в продължение на месец и половина (17 август 2017 г.). Близо 4 часа след приключването на динамичния ми разговор с Виктор Николаев мои медийни недоброжелатели организираха клеветническа кампания във всички национални телевизии и в голяма част от новинарските сайтове, приписвайки ми престъпление, което не съм извършил. Всеки непредубеден зрител може да пусне записа и да се убеди с очите и ушите си, че това е грозна лъжа и сталинистко заклеймяване.
Това се случва за втори път. В началото на мандата ми, в. „Сега“ ми приписа непроизнасяни от мен изречения, за което днес са дадени под съд. Клеветническата акция на в. „Сега“, освен на мен, създаде проблеми и за държавата от дипломатическо естество. Тогава отново всички „прогресивни“ клакьори и грантаджии гракнаха в един глас, опитвайки се да организират медийната ми екзекуция.
Сега случаят се повтаря. Заявявам категорично – на никого не се извинявам, не се и „оправдавам“, както написа една синя малотиражка. Напротив, адвокатската ми кантора изисква записите от всички телевизионни предавания на bTV, Нова, БНТ и БНР, в които съм оклеветен с изрязани от контекста думи, в повечето случаи без да е отразено личното ми мнение – основно и задължително изискване в телевизионната журналистика. Липсваше позиция и на засегнатото лице, за което се твърди, че е било заплашвано. Нещо повече, няма никакви оплаквания от него както в медиите, така и в прокуратурата. Само последните две нарушения на журналистическите правила безспорно доказват тенденциозността и целенасочеността на кампанията. По тази причина, настоявам незабавно да получа извинения от Нова телевизия, bTV, БНТ и БНР. В противен случай ще защитя правата си по съдебен път.
И накрая, за информация на самонадеяните телевизионери – свободата на словото не е право само на журналистите, свободата на словото е право и на всички останали граждани в едно демократично общество, в т. ч. и на политиците. Никой не може да ме накара да говоря по въпрос, по който не желая да коментирам или който считам, че е глупаво или опасно за националната сигурност да се обсъжда в национален ефир. Това е мое човешко право и няма да позволя на никой да посегне на него.
Не мога да приема, че скърцащи със зъби от злоба журналистки ще ми дават оценки и квалификации или че трябва да търпя обиди и намеци, само за това, че са ме поканили в някое студио. Това е причината да не приемам всички покани за участие към мен или покани за интервюта. Апелирам към публичните лица с достойнство да не забравят, че и те имат човешки права и да ги отстояват твърдо и безкомпромисно. За съжаление, няма съмнение, че живеем в държава, управлявана от две телевизии и от медийни кукловоди, от които треперят дори най-големите политически партии.
Давам срок за извинение 24 ч.

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

СНИМКА НА ДЕНЯ
Себастиан Пинера се завръща на президентския пост в Чили. 18 декември 2017 г.
Себастиан Пинера се завръща на президентския пост в Чили. 18 декември 2017 г.

ВИДЕО
Наводненията в Гърция взеха жертви
Наводненията в Гърция взеха жертви
Официалната страница Информационна Агенция Фокус във Facebook
Начало | Услуги | Архив | Партньори | Тарифи | Радио реклама | За нас | Общи условия | Кариери | Контакти |
© 2017 Информационна агенция ФОКУС Съдържанието на Информационна агенция ФОКУС и технологиите, използвани в интернет страницата, са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Всички текстови, аудио, видео, фотографски и графични изображения, публикувани в базата данни, са собственост на Информационна агенция ФОКУС, освен ако изрично е посочено друго. ПОЛЗВАТЕЛИТЕ и АБОНАТИТЕ се задължават да използват материали от информационната база данни съгласно Общите условия на Информационна агенция ФОКУС и действащото в Република България законодателство.